Titulek jsem nazval právě tak jak to cítím já a celý český narodní team….
Ruzyně AIRPORT 2.12.2024 13:00h.
Czech team ve složení Jiří „GEORGE“ Klein , Tomáš „SAM“ Andrlík , Jan „HANZI“ Petr , Jiří „MAZANÝ“ Novotný a já Kamil „MOJO“ Vydra je kompletní a doplněn o pár členů „rodinných příslušníků“ a může se startovat směr QATAR .
Let byl opravdu velice „komfortní“ a to hned ze tří důvodů :
787 Dreamliner je parádní a hodně povedené éro , turbulence zvláště ženám v teamu nedělají dobře,ale žádné se nakonec nekonali .-)
A do třetice jsme loni z Prahy letěl jen já a moje rodina,ostatní z Vídně .-)
V Dohá zmíním prohlídku NATIONAL MUSEUM jak z architektonické pohledu,tak i jeho velkolepé vnitřní prostory. Opravdu stojí za to přátelé,když už budete v Qataru tam zavítat.
3.12.2024 1.TRÉNINK
Všichni kompletujeme své eroplány a to,že nám to zabere skoro „půl“ dne nikdo neřeší a Czech team dostává prostor jen 2x za den,ale zase s plnou plejádou eroplánů (cca 3-4.ks.) na jednoho pilota. Zatím v teamu nikdo netuší,že nikomu z nás se nebudou vyhýbat potíže !
Dalo by se říct,že lavinu spouští SAM,který při zapojování RX baterie do svého No-name2 „odpálil“ hned dvě serva. No může se to stát. Hned využívá výhodu model shopu na letišti QRCSC,přichází vysmátý a přináší si dvě JRPROPO serva, i když SAM lítá jen Savoxe,nemůže si vybírat a bere co mají skladem. Já měl poskládané F3E snad do hodiny a připravil si hned tři kusy,takže se „ometám“ u SAMa a snažím se přiložit ruku k dílu s výměnou. Pár úprav v přepážce a SAM má hotovo a nachystáno. Jenže jedno JR servo je hned „mrtvé“ ! No co : reklamace na místě a JR tam putuje nové z další krabičky. Jenže hned po prvním zkušebním letu je servo opět „mrtvé“ !
Tak to už máme celkem čtyři serva po smrti !!! Nezbývá nic jiného,než opět návštěva prodejny a další reklamace !
GEORGE a HANZI tvoří jeden team a hlavně GEORGE neví co během týdne přijde. GEORGE hned po prvním startu (F3E) spadne na asfaltovou runway,ale éro po „reinkarnaci“ půjde použít ! HANZI přistává s Nikolesem (F3E) se zamotaným motorem a vytrženou motor.přepážku !
V F3D to MAZANÉMU lítá špičkově,ale jen na 8.kol,takže ho ještě také čekají trable o kterých zatím netuší.
Team MOJO+SAM mají po prvním dnu nebe sluncem zalité a vše zatím vypadá FAMÓZNĚ 🙂
4.12.2024 2.TRÉNINK
Začnu F3E,po 4.sezónách co znám MAZANÉHO jen z F3D,ale tady bude lítat také F3E,takže se pouští do trénování,vše mu jde jako starému mazákovi,až tedy na dvě věci. Limitér mu vypíná v 9.kole a přistávat na klapky (křidélka nahoru) MAZANÝ z F3D nezná a 200.metrů dlouhá umělka je pro něj kolikrát TABU. Povětšinou přistává do pouště. Je to BOREC a vždy přinese jednolistku v pořádku,což stát se mě,tak mám vždy po vrtuli. Někdy mu ale upadne i směrovka a nebo to odnese koncový oblouk na křídle,ale vždy se to dá na místě opravit.
GEORGE rozbíjí na atomy svou D17,kterou už žádná oprava nevzkřísí. HANZI letos moc F3E nedal a jemu též limiter vypíná po 9.kolech.
SAM+MOJO+SAM=TEAM Se SAMem zalátáváme jeho NEW NIKOLASE a jde mu to parádně,vypíná před cílem a s tím,už se dá žít. No a já má také dvě éra,která se dostávají do 10.kola,takže v F3E máme naladěno a jsme oba READY 🙂
V F3D se ale SAM trápí! DKT mu točí cca o 1000 ot./min. měně než MAZANÉMU. I když SAM do Qataru přiveze novou sadu vrtulí tak to stále není ono ! HANZImu to točí jako ďas ! Je s GEORGEM v teamu F3D a oběma jdou DKT špičkově ! No a MAZANÝ má už za sebou X-krát rozborku-sborku,ale furt to není 100% na odlétání 10.kol ! MAZANÝ si to tady opravdu užívá a nevypadá,že ho něco trápí, i když spoustu času tráví v depu!
5.12.2024 1.SOUTĚŽNÍ DEN
V F3D dává MAZANÝ čas 56.87 a nikdo,už tento čas nepokoří za celou dobu Qatarského klání. Pak dá 200 a třetí poslední čas dne má 58.15 – pěkné zahájení na úvod.
SAM má 62.40+200+64.96 no a jeho DKT stále není ono a je znát,že mu to točí méně – určitě si představoval lepší začátek.
HANZI začal o poznání lépe s časy 64.22+60.46+60.79 a překvapuje i GEORGE,který dává časy na hranici 60.sekund (60.06+62.47+60.60) a tzn. ,že v F3D je velice pěkný rozjezd a všichni čtyři kluci se drží po-spolu do 6.místa.
V F3E začínám z Czech teamu nejlépe já 59.21+59.86+64.30 jenomže 3.start mám REFLY,který mě uškodil,protože s časem 59.50 měla časomíra problém,ale to ještě netuším že si vysloužím přezdívku REFLY-MAN, o tom ale později.
SAM začíná na 59.78,ale pak mu nadělím 2x kočku na jedničce,přináší si 200 a ve 3.kole je opět pod 60 (59.41).
GEORGE dává prvním startem 63.00+dvakrát ho nechá posekat Hanzi též1.pylon a má za 200 plus poslední 3.kolo dne 60.70
HANZI se s érem zatím sžívá, obě si sem přivezl nová a nezalétaná. Startuje s časy 62.90+67.97+200 a s kočkou (2x) na 1.pylonu jsou si s GEORGEm kvit.
MAZANÉMU pouští SAM a začal s 61.01,dále byla kočkovaná za 200 a 3.kolo dává za 63.34
Jinak v F3E se ujímá vedení Peet (NL) a následuje ho Mark (NL) a třetí končím já a tak jsem po prvním dnu spokojen a SAM je hned za mnou.
6.12.2024 2.SOUTĚŽNÍ DEN
Na programu je dnes 5.kol, ale nakonec se odlítají v F3E 4.kola, ale v F3D jen 3.kola a jako důsledek vidím problém na časomíře, která není schopná naměřit 10.kol a „Judges“ na pylonech a za chybami vidím lidský faktor a ne technickou část vybavení. Když už jsem do toho píchnul dám vám příklad. Moje tři po sobě jdoucí starty a časomíra není schopná mně dát čas a kupí chybu za chybou!
Teď se dostávám ke slovu REFLY-MAN. Mé dva starty (2x cca za 59) u mně neuznávájí a v REFLY mám časy (cca 64 a 65) a to si představme, že i když letím sám na trati,opět přichází lidský faktor a nemám 10.kol.!!! REFLY „vytloukám“ REFLYem !!! NEUVĚŘITELNÉ !!! Během mých čtyř sezon jsem takový „bordel“ na časomíře nezažil a ještě do toho ve 4.kole přicházím o D17,po srážce s Markem (NL),který mně „teranuje“ zezadu na jedničce! Tím pádem mám další REFLY !!! Upřímně mně to rozhodí natolik,že když jsem šel pokaždé na start,tak mám de-facto jisté jen to,že bude další REFLY !!! Takže jsem se soustředil,už jen na SAMa a do mého mechování dával 110% a hnal SAMa kupředu, aby prošel mezi tři nej.
GEORGE přichází na třetím pylonu o své další éro (již o třetí). HANZImu se opět vytrhla lepená motor. přepážka a zamotává phasora do copánku.
MAZANÝ si zapisuje dobrovolně 200,protože má GEORGEův zapůjčený stroj a GEORGE si odletí své poslední 5.kolo v čase 200 a odstupuje ze soutěže v F3E a svou D17 ponechává MAZANÉMU.
V F3D se to začíná sypat MAZANÉMU a motory prostě nedrží do cíle a dokonce se připojuje k GEORGEovi a na třetím pylonu též přichází o svého No-name2!
SAM stále nenachází recept na vyladění DKT a přijímá časy 62.49+62.09+62.29.
HANZI píše 61.82+62.01+200, ale stále je ve hře o semifinále.
Nejlepším F3Déčkařem po 6.kole je GEORGE s časy 60.55+60.64+63.05
Stále to vypadá na to,že v F3D mezi šest NEJ pilotů projdou všichni naši z Czech teamu.
Nesmím zapomenout zmínit milou navštěvu loňského vítěze F3D Romana Pojera s manželkou Martinou,kteří si sem „odskočili“ cestou do Thajska.
7.12.2024 3.ZÁVODNÍ DEN + SEMIFINÁLE A FINÁLE
F3E už má na programu poslední 8.kolo a to už dopředu vím,že mezi tři NEJ neprolezu! Musím vybičovat SAMa,který je o 0.83 lepší než Mark (NL) ,ale ve hře je ještě Joris (NL) ,kterému stačí zaletět i 65 a tím pádem škrtne druhou 200. Co čert nechtěl,tak se SAM s Markem potkávají v 8.kole a letí spolu. Když Mark zaletí pod 60 odsune SAMa mimo hru o finále. SAM mně ale lehce znervózněl a začal mi tam lítat po obloze a 3x ho měl z deseti kol všude možně, jen né nad jedničkou pylonem. Zřejmě to byl taktický tah od SAMa,protože Marka rozhodil natolik,že SAMová 63.26 byla prostě méně než Marková posekaná 1+3 pylon za 200. Joris zaletěl na pohodu 61.18 a tím rozhodl o složení finálové trojky,která měla toto složení Joris,Peet, SAM.
F3D a MAZANÝ v 7. a 8.kole zapsal 200 kvůli tech. problémům s motorem a odsoudil se mimo postup do semifinále. Jinak GEORGE+HANZI+SAM zvládli 7. a 8.kolo a měli jasný postup do semifinále.
Složení semifinále: Bram (B) + Robbert (NL) + GEORGE + LEONAS (D) + HANZI + SAM. Tak a šlo do tuhého a hned v prvním rozletu dal GEORGE 59.03 a HANZI 59.80 a SAM bohužel za 200 a jak jinak kvůli technickému stavu jeho DKT. Nej čas měl BRAM 58.82 .-) Chvíli to opravdu vypadalo, že GEORGE a HANZI budou bojovat ve finále spolu,ale pak přišlo 2.kolo semi.rozletu a Robbert dal 58.11 a tím vyšoupl HANZIho, který se snažil ještě více stlačit čas v 2.kole,ale s dvěma kočkami zapsal 200. SAM letěl vabank a hrál kočkovanou,posekal rovnou 4x a byl taky out. GEORGE to ustál na výbornou a jeho čas z 1.kola semifinále mu stačil na postup do finále.Vlastně to byla taková jeho SATISFAKCE za nepovedenou část v F3E a jeho třem elektrikám,které skončily na krchůvku.
Finále F3E :
Jelikož holanďani byli v Kataru jen tři a z toho Peet a Joris postoupili do finále,tak Mark se neumí „rozkrájet“ a přichází jim na pomoc Ray van de Klok z F3T a ujímá se mechování u Peeta! Z červené jde Peet,ale Ray zřejmě kvůli bočnímu silnému větru zahazuje Peetovou elektriku do země. Ze žluté jde Joris,který používá stejný „systém“ pohonu s dvoulistou sklopkou a velkým průměrem motoru. Mark vypouští jeho stroj a opravdu jim to lítá jako ďas. Ze zelený jde SAM a já už vím, že Peetovo éro leží přede mnou,ale pro sycher dávám do hodu úplně vše co mám. Dva stroje jsou na trati a Joris se drží v 5.kole již skoro o 2s před SAMEM,i když SAM dává do toho také vše a já řvu na jedničce TOČ tak Joris nám stále uniká a navyšuje svůj náskok a po právu VÍTĚZÍ a SAM končí druhý a Peet sbírá éro ze země a je třetí.
Finále F3D :
Sleduji už jen od časomíry, kde je umístěna infotabule na které se zobrazují kola + CUTy,takže divák v tom má skvělý přehled a se mnou to sledují všichni z Czech teamu! Držíme pěsti a podporujeme GEORGE. Z červené a tím pádem první jde GEORGE a HANZI mu na pohodu pouští do luftu éro mezi klacky. Robbert ze žluté zůstává „sedět“ na zemi a ze zelené jde Bram,ale už to vypadalo,že taky neodstartuje. Dle mého ztratil Bram na startu cca 2s,takže to musel začít pořádně hnát, jenomže ve 3.kole se Bramovi rozsvítí CUT na dvojce,což vidí i HANZI a předává info GEORGEovi.Tím pádem může GEORGE trochu zvolnit a letět na jistotu a to se také děje,ale Bram to žene ještě více a musí doletět před GEORGEM o cca 6s ,ale to se mu nepodaří a dolétává jen 3s před GEORGEM. Všichni jásáme a skandujeme,pískáme,prostě řveme radostí,že GEORGE vyhrál za vydatné pomoci svého mecha HANZIHO.
Zapomněl jsem úplně na Honzu Zelenku ,který dělal startéra na pylonech,ale po přistání dostává echo od časomíry,že vše proběhlo v pořádku a výsledek je korektní. Kluci přijíždí na „Golfáčích“ a všichni pylonáři z celého světa jim jdou gratulovat a kluci zažívají skvělé emoce z VÍTĚZSTVÍ. Celých 90.minut probíhá v depu juchání a oslavování z fantastické výhry, kterého kluci dosáhli. GRATULUJEME !!!
Jenomže pak přichází ledová sprcha cca 10 minut před vyhlašovacím ceremoniálem se GEORGE dozvídá,že JURY rozhodla o vítězství pro Brama a on,že skončil druhý. JURY vycházela z „ticketu“ co Bram zaletěl a uznala jeho reklamaci a CUT mu vyškrtla,když se podíváte na tento Bramův „ticket“, tak není možné aby z těchto chaotických časů mohl vzejít vítěz,ale mělo dojít ihned k REFLY finále !!! Jenže výrok časomíry zněl,že je vše KOREKTNÍ A OFICIÁLNÍ !!! Bylo to opravdové pochybení od pořadatele,že vůbec dovolil uznat takové vítězství,když vycházel z tak chaotického „tiketu“ a nenařídil REFLY finále !!!
Opravdu to vrhá temné stíny na takový podnik jakým QATAR je !!!
Nyní se dostávám k titulky tohoto článku.
Nikde ve světe nezažijete takové zázemí jako má QATAR. Piloti jsou tam doslova hýčkaní ať už se jedná ohledně občerstvení,poledního menu a čaje a kávy co se hrdla týče. Dále si odnesete čepici+tričko+mikinu a bag naplněnými upomínkovými předměty a nechtějí ani startovné,ale ptám se za jakou cenu ??? No a závěrem musí přijít moje kritika co se vše dělo na časomíře!!! Opravdu není možné,aby v tak skvělém závodu jaký QATAR je,se historie opakovala a došlo k tomu znovu. Proto pořadatel soutěže by se měl zamyslet nad prací časomíry a pro příště sjednat její nápravu a i co se profesionality týče na pozicích JUDGES na pylonech!!!
Czech team cestuje velice rád na závody do pouště a přeje do Nového roku 2025 QATARských pilotům a pořadatelům udržet tuto soutěž na úrovni FAIR-PLAY!!!
odkaz na foto galerii : https://photos.google.com/share/AF1QipP2BXzXcc7h-DVV0hH0C3_j482I6Y4jhTl3S3krJt2sSe3oN5WaXiIuUR5Zbsoz4g?key=UzY2U1IzWnhWeFFNT05JY29uSUtsMGRRdHpseVd3
foto : Mr.Mojo , Honza Zelenka , Wim Lentjes and others…
Přidejte odpověď