Po 19-ti letech, kdy se bratři Malinové stali mistry světa F3D na domácím šampionátu v Šumperku, máme znovu doma v České Republice pohár mistrů světa kategorie F3D. Zaslooužila se o to dvojice našich pylonářů ve složení pilot: Jirka Novotný a zkušený mechanik Ferry Hovorka.
védsko se po 18 letech stane pořadatelem mistrovství světa plyonářské kategorie F3D. Český tým pojede obhajovat zlaté medaile v kategorii týmů a Tomáš Andrlík s Honzou Semotánem bronzové medaile v jednotlivcích.
Faceboková stránka mistrovství
Útržky zpráv z české reprezentace
Příjezd a ubytování (pohledem trenéra Jirky Kleina)
Po sobotní cestě do místa konání Dala-Järna, kdy jsme všichni dorazili v pořádku a plní dojmů, posíláme první malou reportáž z letiště.
Ubytování odpovídající našim potřebám ve vzdálenosti asi 10 kilometrů od letiště. Mazaný se už teď těší na večerní ohýnek a vypadá to, že dnes bude zdravotně nezávadná grilovačka. Letišťě, kde proběhne mistrovství je moc pěkné, je tu asfaltová dráha, ale trať je postavená vedle ní na trávě. Výhodou je pylon Č. 2, který je postaven asi metr od asfaltu, takže se létá po hraně dráhy. Pořadatel postavil velký stan, kde máme dost místa a naši kluci se po velkých přivítacích ceremoniích začínají pomalu připravovat a svou techniku k neoficiálnímu tréninku. Sledujeme ale i ostatní, kteří trénují po vhození svého žetonu do pořadníku na dráze č. 1. Jsou tu postaveny dvě dráhy, na té druhé je vše bez pořadí. Je vzdálená asi 500 m a uvažujeme, že tam zajedeme až bude připraveno více eroplánků…
1. tréninkový den (pohledem Honzy Sedláčka)
Dnes a zítra jsou volné tréninky, úterý přejímka modelů a oficiální měřený trénink. Od středy začíná ostrý závod. Výsledky by měly být k vidění zde: http://www.wc-f3d2017.se/index/
Dnes jsme měli spoustu práce s poskládáním modelů a nastavením na místní podmínky. Moc se nám ale nedařilo, já jsem přetrhnul ojnici a Samovi prasknul výbrus. Takže na zítra musíme připravit dva nové motory. Jirka zatím v bez potíží. Jo a Jenda zakopl o krásného Křemenáče.
I přez skutečnost, že se tu setmí až kolem půlnoci, se našemu vrchnímu mechanikovi nepodařilo poskládat motory včas, tak jsme mu z nalezeného adventního svícnu sestrojili čelovku. Zda se dílo podařilo uvidíme zítra při záběhu a testu výkonu.
2. tréninkový den (pohledem trenéra Jirky Kleina)
Ráno o deváte nastoupili všechny týmy, zahráli nám hymnu FAI a promluvili hodnostáři. To vše doplnil švédský mistr světa v akrobatickém létání na větroni, kdy nám předvedl pěknou sestavu v závěru s průletem na zádech v pěti metrech – parádní kousek. A potom to začalo, na přejímku jsme mazali přesně na čas, začínala pro český tým v 11.24 hod. (vše je rozplánováno na minuty, ale zatím je to plus minus 15 min).
Docela nás potrápili, chtěli staré licence FAI, i když mají přístup do databáze FAI. K tomu se přidala urputnost pořadatelů v přeměřování modelů a to i identických z jedné formy. Nicméně modely nakonec prošly přejímkou a čekali jsme na oficiální trénink. Ten měl začít v 15.27 hod, ale protože před námi byla Belgie a skončila dříve, tak nás honili již v 15 hod. Trenink se celkem podařil a všichni naši kluci předvedli, že umí létat pod 60 s. Honza S. 56,3 s , Jirka N. 57,8 s , Tomáš A. 59,8 s
Honza předvedl dva velmi vyrovnané starty, Jirku potrápil jeden model u kterého trochu pozlobil vysílač a Tomášovi u prvního startu nesedla trať a u druhého motor neběžel na plný výkon, neboť byl nasazen a zaběhnut nový výbrus. Kluci podali na tomto tréninku kvalitní výkon, který bude třeba od zítřka začít potvrzovat.
Od začátku, co zde jsme, tak několik pilotů pozbylo několik letadel. Tato skutečnost potkala Itálii, USA, Japonsko a další. My jsme měli namále, kdy Jirka včera ve volném treninku letěl vnitřkem okolo pylonu č. 3 a pravým koncem křídla ťal konec pylonu. Odnesl to konec křídla, které je již opraveno, protože Ferry našel všechny součástky, které večer na baráku polepil.
Přidejte odpověď