Prázdniny jsou u konce a pylonářská sezóna se přehoupla do své podzimní části. A začalo to celkem zostra, třetím závodem evropského poháru EuroCup 2022 kategorie F3D v německém Rothenburgu.
V rámci závodu se samozřejmě soutěžilo i v kategorii F3T (dříve Q40), která je v Německu velmi oblíbená a má i nejvíce účastníků. A elektrikáři měli dokonce kategorie dvě. Klasickou F3E (dříve F5D) a lokální ekonomičtější F3E-600 (s motory řady 600).
Česká výprava byla zastoupena čtyřmi piloty respektive 4 týmy. Služebně mladší závodníky reprezentoval Kamil Vydra s „elektrikou F3E“ a Honza Petr se spalováky v obou kategoriích F3T a F3D. A doplnila je blatenská dvojice Tomáš Andrlík (létající elektriky F3E + spalováky F3D) a Roman Pojer v kategorii F3D.
Předpověd počasí nebyla moc příznivá a slabší kusy svou účast vzdali ještě před závodem. Ale jak tomu v poslední době bývá, je lepší věřit vlastnímu pohledu na oblohu nežli aplikaci v mobilním telefonu. Navzdory všem předpovědím bylo počasí celý pátek a sobotu bez deště a mohlo se trénovat i závodit naplno. Neděle už byla horší, ale to necháme nakonec…
Vzhledem k dlouhodobému nedostatku mechaniků bylo zapotřebí pomáhat si navzájem. Takže dvojice elektroletců si musela navzájem dělat mechaniky. Takže Kamil Vydra tímto získal nejzkušenějšího mechanika Tomáše Andrlíka a mohl plně využít jeho schopností a zkušeností. Na druhou stranu Tomáš si svého mechanika Kamila musel v průběhu tréninku zaškolit a předat mu všechny rady a své zkušenosti, aby v závodě funkci mechanika zvládl. Kamil se snažil ze všech sil, ale přesto si vybral nováčkovskou daň a některým drobným chybám se nevyhnul. Ale jak říká české přísloví, žádný učený z nebe nepadl.
Kamil si spravil náladu v pozici pilota, protože v závodě obsadil třetí místo a mohl tak oslavit první medaili z mezinárodního závodu. Gratulujeme 👍
V kategorii F3T nás zastupoval Honza Petr s modelem NEMESIS, které také on sám momentálně vyrábí. Jako jediný z české výpravy měl svého vlastního mechanika „na plný úvazek“ Lukáše Voseckého. Kluci už se svou Nemesiskou dokázali věci až neuvěřitelné a všichni jsme pevně věřili, že se to tady projeví i na výsledkové listině v silné konkurencí německých letounů Dagolino. Bohužel drobné technické závady (rozpadlý tlumič výfuku) a jedna chybka při organizaci letu znemožnily posun na vyšší příčky. Ale kluci mají skvěle našlápnuto dobrý výsledek není daleko 👍
Kategorie F3D měla z české strany nejsilnější obsazení. Honza s Lukášem dostali do ruky „nabitou zbraň“ v podobě nového eroplánu NoName2 s výkonným motorem DKT. Celou tuto sestavu jim zapůjčil Jirka „Mazánek“ Novotný, kterému za to patří velká poklona. Honza si letadlem porozuměl hned při prvním záletu, ale bohužel moc času na další trénink neměl, takže seznamování pokračovalo v závodě. Samozřejmě bylo poznat respekt k zapůjčenému stroji a Honzův let nebyl tak „divoký“ jak známe z F3T, ale bylo patrné, že každým startem snižoval svů čas o 2-3 sekundy. Tento trend zastavil až chybný oblet pylonu, který připočte 10% penalizaci.
Tomáš Andrlík začal pozvolněji, ale hned druhým startem se dostal na hranici času 60s a byl ve hře o nejvyšší příčky. Bohužel v třetím startu ho zradila technika a přívod žhavení zařídil 200b hodnocení. V kole čtvrtém byl letový čas velmi dobrý, ale chybný oblet znamenal 10% navíc.
Roman Pojer se mohl stejně jako Kamil v F3E opřít o zkušenost Tomáše jako mechanika a měl čas se soustředit pouze na let. Začalo to velmi dobře a první i druhé kolo bylo s časem pod 60s velmi uspokojivé. Ovšem touha být ještě rychlejší byla rychle ochlazena penalizací 10% z neoblétnutého pylonu číslo 1. Čtvrté a páté kolo bylo opět pod 60s, takže se Roman mohl být spokojen. Nakonec se musel sklonit pouze před dokonalým belgičanem Bramem Lentjesem, který ho porazil o 1 vteřinu.
V předchozím odstavci se píše o kole pátém a přitom v tabulce jsou pouze čtyři. Ne, není to chyba, pouze do závodu vstoupili vnější vlivy a výsledkem byla pouze čtyři kola.
Prvním vlivem je „hluková vyhláška“, která zakazuje jakýkoliv provoz na letišti v čase 18:00 až 9:00hod bez vyjímky. Domácí pořadatelé asi mají nůž na krku a nedovolí si přetáhnout ani minutu. A tak se stalo, že podařilo v 17:58 odstartovat poslední rundu F3D a všichni oddychli z úspěšného dokončení 5-ti kolového dne. Bohužel díky občasným chybám v časomíře respektive její obsluze (druhý vnější vliv) bylo třeba realizovat 2 opravné lety. To vzhledem k času již nešlo a pořadatel přesunul opravy druhý den. (pozn. což je podle pravidel nepřípustné).
A jako třetí vliv do hry vstoupilo počasí, protože od sobotní noci začalo velmi intenzivně pršet a nic nenasvědčovalo tomu, že to skončí. Optimisticky to opět viděla pouze aplikace v telefonu, ale obloha měla svou pravdu. Takže po jedenácté hodině pořadatel závod ukončil.
22.července 2022 – původní zpráva
Neváhejte a registrujte se do závodu v německém Rothenburgu. Je to kousek za hranicemi a určitě to stojí za to. Kamil Vám to jistě rád potvrdí. Při registraci to po vás bude chtít založení uživatelského účtu, kde si můžete vybrat asi z dvaceti pohlaví …..
REGISTRACE Rothenburg 2022
GPS poloha letiště: 51.3588844N, 14.9575164E
Přidejte odpověď